kamek Suka

8:32 AM

~Assalamualaikum~ 
Sentiasa mendoakan kalian dari kejauhan
Penuh dengan sejarah ==

Alhamdulillah, syukur diberikan kelapangan.
cuti semester bermula. Sem ni merupakan sem yang singkat. tak sangka banyak pula program yang perlu dilakukan dan diselesaikan. Moga iman dan pelajaran tidak diabaikan. InsyaAllah, mohon doa kalian buat diri ini. Ramai tengok student dan rakan-rakan yang lain balik kampung masing-masing. saya? tak balik!!! == cuti sem ni perlu dimanfaat untuk field work sejarah sabah dan sarawak 7 april-12 april. Dan akan diterbangkan ke sarawak! (walaupun hakikatnya hanya menaiki bas UMS bertekad cemerlang). satu macam bila tengok tentatif programnya, rupanya jauh sangat perjalanan ==

|KK ke Limbang. ke Brunei. ke Miri. Miri ke Sibu ( 6 jam). Sibu ke Kuching (8 jam). |Kuching ke Bintulu (12 jam) dan selanjutnya.

Moga Allah permudahkan perjalanan kami dan dapat buat program tersebut dengan jayanya dan selamat pulang =) mohon juga doa kalian. Kata kawan, setiap perkara yang kita perlu lakukan mesti buat dengan bersungguh-sungguh, jangan ada keluhan mahupun bantahan. niat yang betul itu penting. jika tak, sia-sia ibadah yang kamu lakukan. (ya, mari muhasabah diri bersama).

Apa-apapun, enjoy your holiday my friends^^ jangan dok depan lappy jak, bantu mak dan ayah dan study jangan buat-buat lupa deh. (padahal, kalau balik rumah ambo pon gitu heh) smile and take care.

Demi Masa!(Al-'Asr 103:1)
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian (Al-'Asr 103:2)
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Al-'Asr 103:3)

p/s: penghargaan sungguh buat AJK2 untuk program ni, mereka sangat2 memberi komitmen yang baik =)

You Might Also Like

5 comments

  1. moga program tu berjln dgn lncr yer.. InsyaAllah.

    apapun, semoga Allah mempermudahkan urusan cik nazihah di sana nnt. Amin. :)

    ReplyDelete
  2. akk merinduimu...kerna Allah :')

    ReplyDelete
  3. rehlah sa'idah.
    semoga selamat sampai ke destinasi.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum.
    Auk, jadik jak kitak ngabas ke Sarawak ow! Yalah kata orang S`wak tuk,`Mun kita nangga bintang dilangit, jangan lupak rumput di bumi`! Sik lelah kita berterusan ke Kuchimg melimpas bandar2 lain? Walau macamney lelah, udah tugas sebagai pelajar mesti kita lalui nak!. Tuk kamek makey kelaka S`wak sebab kita udah sampey ke siya.
    Nanti kalau Naziha lawat perkampungan Iban, tak jadi masalah kita ` mit2 jako Iban`
    Sebenarnya Naziha, mmg kita disuruh melawat pepenjuru dunia secara realiti melalui pengembaraan dsb sebagai tanda kebesaran Allah SWT. Surah Fussilat:53 سَنُرِ‌يهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ ami akan perlihatkan kepada mereka tanda-tanda kekuasaan Kami di merata-rata tempat (dalam alam yang terbentang luas ini) dan pada diri mereka sendiri, sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar.

    Tak mengapa, nanti sudah tamat kursus pengajian tentu bersedia untuk di tempatkan dimana2 yang diperlukan! Wallahualam.

    ReplyDelete