kembalikan sinar

10:18 AM

~Assalamualaikum~
Sentiasa mendoakan kalian dari kejauhan 

mungkin tidak ku jumpa garis penamatnya, jalan tetap ku teruskan juga walau hati berdebar menyatakan apa yang harus ku tempuhi lagi, mungkin ini selepas itu atau mungkin itu selepas ini, mengeluh?! oh tidak sama sekali, DIA kan ada!apa perlu ku takut apa perlu ku gentar?? sekadar memuaskan hati sedangkan beribu atau mungkin berjuta soalan terkemuka tiada jawapan. Kata hati kau kalah dengan perasaan!!

Apa yang kau cari?? sinar kembali kebenaran kerana hati mula kesesatan, bila lagi dapat ku teruskan perjuangan kerana hati mula rindu untuk berjuang. Jalan apa lagi perlu ku lalui?? jalan lurus atau jalan berliku, biar kaki melangkah dan terus melangkah, tak kisah penat menderita kerana-Nya kerana ini jalan yang ku perjuangankan selama ini. Sejarah silam hamba-Nya ini , hanya sejarah yang terbuku didalam hati.

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi" Mengaku ku bersalah, mengaku ku lemah kerana diri ku insan biasa.  Agar ku kenal pencipta nan Agung.

You Might Also Like

7 comments

  1. @Ad-Dien= ermm...takda..^^ perkara boleh settle insyaAllah^^ terima kasih...

    ReplyDelete
  2. Positifkan semuanya, akan lebih mudah nanti ,Insya-Allah..

    ReplyDelete
  3. as salam.. jiha ada masalah ke??

    ReplyDelete
  4. ohh..kalau nak kongsikan di forum pun boleh, kalau xpun xpe...
    serah je kpd Allah k, Allah dah ada perancangan terbaik utk kita semua, insyaAllah Nazihah

    World of Ad-Dien (WADi)

    ReplyDelete
  5. Salam jiha,

    Think positive dan insyaAllah semua urusan dipermudahkan. :)

    May Allah bless you always

    ReplyDelete
  6. akak, entri akak ni sgt menyentuh hati adik..terima kasih..=') memberi kekuatan...*peluk* syg sgt akak, selamanya krn Allah..

    ReplyDelete